6094511609 |
El museu és una escola. Apunts sobre la impossibilitat de la imatge del món |
2019-2020 |
Trobada pedagògica. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
24/9/2019 - 24/9/2019 (5 hores) de 17:00h a 21:00h |
|
Institut d'Estudis Ilerdencs |
|
Plaça Catedral s/n (Lleida)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Segrià
|
| |
|
Sala Gòtica |
| |
Inscripció |
12/09/2019 - 24/09/2019 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Proposta de formació a partir de l’exposició “Apunts sobre la impossibilitat de la imatge del món” i en el marc del projecte “El museu és una escola”.
L’exposició reflexiona sobre com la Modernitat va ser a Occident l'Era de la imatge del món. Entendre el món com una imatge, com una representació, que va ser un dels pilars de la cultura científica moderna, significava que tot allò que no es podia representar no podia ser cert, ni real, ni objectiu.
El mapa, la representació cartogràfica de la superfície del globus terraqüi, a més d'un dels instruments que explica millor aquest enteniment del món com a imatge, va ser una de les eines fonamentals en el procés de conquesta del món per part dels europeus.
La nostra Era, que encara utilitza abundantment diferents tipus de cartografia, és la del bany d'imatges. Els mass media amb el seu constant bombardeig d'imatges influencien, modifiquen i modelen la nostra percepció del món en què vivim i, al mateix temps, la percepció que tenim sobre nosaltres mateixos conformant les nostres actituds, creences, valors i estil de vida.
En l'Era del bany d'imatges és impossible una imatge del món.
Amb aquesta exposició volem reflexionar sobre el paper de la cartografia en aquesta Era de la impossibilitat de la imatge del món a partir dels diàlegs que diversos artistes faran amb dues instal·lacions fetes a partir de mapes i mobiliari escolar del Museu Pedagògic de Castelló i de l'Institut Màrius Torres de Lleida.
|
| |
Objectius |
-Considerar el museu i l’exposició com un context d’aprenentatge.
-Desenvolupar projectes a partir del context expositiu.
-Millorar la formació continua del professorat.
-Dur a terme una proposta expositiva a partir dels projectes generats en les diferents escoles i centres educatius.
|
| |
Continguts |
-Inter i trans-disciplinarietat a partir d’aprendre al voltant de l’art.
-Realitat, imatge, representació i simulacre.
-Cartografia crítica.
-Espai, lloc, territori i paisatge.
|
| |
Formador/a |
Quim Bonastra i Glòria Jové
|
| |
Avaluació |
- Satisfacció de les persones en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa i percepció de transferibilitat.
|
| |
Requisits de certificació |
-Assistència a la trobada pedagògica.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat de tots els nivells educatius
|
| |
E-mail |
crp-segria@xtec.cat
|
| |
|
|